Nyhed

Ny kampagne skal få flere danskere ud at opleve Danmark

Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse støtter ny landsdækkende kampagne med 10,3 mio. kr. Kampagnen skal hjælpe danskerne med at genopdage Danmark som turistland og gøre brug af de mange oplevelser, der findes herhjemme.

  • 28. maj 2020
  • Turisme

Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse har bevilliget 10,3 mio. kr. til en ny landsdækkende kampagne, der skal få danskernes øjne op for Danmark som ferieland. 

En gruppe af de store offentlige aktører i dansk turisme bidrager med yderligere 10,7 mio. kr. til kampagnen. 

”Det er positivt, at både de nationale turismeorganisationer og de lokale destinationsselskaber er gået sammen om at få flere danskere til at genopdage Danmark og lægge deres feriebudget herhjemme i år. Det formål har vi valgt at støtte med 10 mio. kr., fordi vi tror, at vi på den måde kan være med til at holde hånden under de mange små og store danske turismevirksomheder, der er rigtig hårdt ramt på grund af corona-krisen”, siger Jakob Riis, formand for Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.

Bag den nye kampagne står 19 danske destinationer, Dansk Kyst- og Naturturisme, Dansk Storbyturisme og VisitDenmark.

Læs pressemeddelelsen på Erhvervsministeriets hjemmeside