Strategien sætter en klar og ambitiøs retning for virksomhedsudvikling i Danmark, og bygger på de positive erfaringer fra den hidtidige indsats og bred dialog med virksomheder og erhvervsaktører.
Strategien centrerer sig om fire strategiske målsætninger, der skal drive indsatsen. Konkret skal virksomhederne kunne få hjælp, når forsyningskæderne bliver usikre, når produktionen skal omstilles, eller når næste udvidelse af forretningen er lige om hjørnet. Det handler om at investere i at udvikle de nationale styrkepositioner, så Danmark også fremover er førende i den globale konkurrence. Og så skal det være nemt for virksomhederne at få hjælp til de udfordringer og potentialer, de står overfor, uanset hvor i landet de hører til.
Strategien rammesætter Danmarks Erhvervsfremmebestyrelses arbejde de kommende fire år, hvor bestyrelsen skal igangsætte indsatser for mere end 2 mia. kr. inden for strategiens prioriteter.
Danmarks Erhvervsfremmebestyrelses forperson Christian Motzfeldt udtaler:
”Vi er stolte over at kunne præsentere en strategi, der står på en bred og fælles forståelse af, hvordan vi tager de næste skridt for at understøtte små og mellemstore virksomheder i Danmark. Vores mål er at skabe værdi for dansk erhvervsliv til gavn for os alle, og vi ser frem til at levere på strategien i tæt samarbejde med kæden af aktører inden for dansk virksomhedsudvikling.”