Projektbeskrivelse
Projektets ambition er at styrke Københavns internationale konkurrenceposition ved at skabe verdens mest bæredygtige hovedstadsdestination, hvor visioner og ambitioner for bæredygtighed omsættes til innovative, kommercielle og skalerbare løsninger for og med turismeerhvervet og destinationens gæster.
Projektet skal samle turismeerhvervet om at skabe og synliggøre særlige produkter og services gennem produktudvikling, certificering og kommunikation.
Projektet skal gøre det operationelt for erhvervet at omsætte bæredygtighed til forretning.
Samlet set skal projektet bidrage til:
- at hovedstadens særligt hårdt ramte turismeerhverv kommer styrket ud af krisen
- at danne grundlag for en langsigtet stærkere konkurrencedygtig markedsposition for hele destinationen
- en væsentlig reduceret miljø- og klimapåvirkning fra turismen og derigennem levere et bidrag til realiseringen af såvel lokale som nationale mål
Projektet baserer sine aktiviteter på fem spor, som understøtter hinanden og er gensidigt afhængige.