Content Hub for dansk turisme, inkl. helårscontent

Info om indsatsen

  • Startdato

    01.01.2026
  • Slutdato

    31.12.2028
  • Samlede støtteberettigede projektudgifter (kr.)

    8.040.000
  • Decentrale erhvervsfremmemidler (kr.)

    4.020.000
  • Geografi

    Nordjylland, Midtjylland, Sydjylland, Fyn, Hovedstaden, Sjælland, Bornholm
  • Finansiering

    Decentrale erhvervsfremmemidler
  • Indsatsområde

    Turisme
  • Støttemodtagerens navn

    VisitDenmark

Projektbeskrivelse

Primo 2026 lancerer VisitDenmark i samarbejde med alle landets DMO’er en ny webplatform. Dette nye projekt bygger videre på webplatformen med en landsdækkende Content Hub. Den nye platform skal ikke blot opdatere den tidligere GuideDanmark-løsning, men skabe et markant teknologisk og strategisk løft, der forankrer en moderne og effektiv digital infrastruktur i dansk turisme.
Størstedelen af den nuværende content (fotos og videoer), som findes og deles i dansk turisme, er relateret til ferieturisme og sommersæson. For at synliggøre Danmark som helårsdestination inden for alle 3 forretningsområder vil projektet producere ny højkvalitet-content med fokus på ydersæsonen, som alle aktører i dansk turisme, inkl. turismevirksomhederne nemt kan anvende leveret via den nye Content Hub.