Kulturturisme og Kvadratmeter– Den transformative vej mod en stærkere trefoldig bæredygtig bundlinje på Vestkysten

Info om indsatsen

  • Startdato

    01.01.2026
  • Slutdato

    31.12.2027
  • Samlede støtteberettigede projektudgifter (kr.)

    10.985.835
  • Decentrale erhvervsfremmemidler (kr.)

    5.492.918
  • Geografi

    Nordjylland, Midtjylland, Sydjylland
  • Finansiering

    Decentrale erhvervsfremmemidler
  • Indsatsområde

    Turisme
  • Støttemodtagerens navn

    VisitNordvestkysten

Projektbeskrivelse

Projektets formål er at efterkomme en stigende efterspørgsel efter anderledes overnatningsformer og stærkere kulturoplevelser i de tre destinationer langs den jyske vestkyst. Projektet vil først gennemføre forløb med kommuner og erhverv, hvor funktionstømte bygninger omdannes til nye overnatningskoncepter. I andet spor skal eksisterende kulturattraktioner optimeres og nye kulturoplevelser udvikles og testes. Ansøgningen indeholder ogsåm international markedsføring målrettet købestærke natur- og kulturturister på det tyske, hollandske og norske marked.
Projektets formål er at efterkomme en stigende efterspørgsel efter anderledes overnatningsformer og stærkere kulturoplevelser i de tre destinationer langs den jyske vestkyst. Projektet vil først gennemføre forløb med kommuner og erhverv, hvor funktionstømte bygninger omdannes til nye overnatningskoncepter. I andet spor skal eksisterende kulturattraktioner optimeres og nye kulturoplevelser udvikles og testes. Ansøgningen indeholder også en gæsteanalyse samt international markedsføring målrettet købestærke natur- og kulturturister på det tyske, hollandske og norske marked.
Projektets formål er at efterkomme en stigende efterspørgsel efter anderledes overnatningsformer og stærkere kulturoplevelser i de tre destinationer langs den jyske vestkyst. Projektet vil først gennemføre forløb med kommuner og erhverv, hvor funktionstømte bygninger omdannes til nye overnatningskoncepter. I andet spor skal eksisterende kulturattraktioner optimeres og nye kulturoplevelser udvikles og testes. Ansøgningen indeholder også en gæsteanalyse samt international markedsføring målrettet købestærke natur- og kulturturister på det tyske, hollandske og norske marked.