OUTDOOR-CULTURE: NYE SÆSONER OG MÅLGRUPPER

Info om indsatsen

  • Startdato

    01.05.2022
  • Slutdato

    30.04.2025
  • Samlede støtteberettigede projektudgifter (kr.)

    3.100.000
  • Decentrale erhvervsfremmemidler (kr.)

    1.550.000
  • Geografi

    Hovedstaden, Sjælland
  • Finansiering

    Decentrale erhvervsfremmemidler
  • Indsatsområde

    Turisme
  • Støttemodtagerens navn

    VisitSydsjælland-Møn

Projektbeskrivelse

Projektet analyserer, tester og markedsfører special interest turisme og kultur- og naturbaserede oplevelser på Sydsjælland, Møn og i Fjordlandet. Målet er, at destinationens virksomheder får flere besøg fra internationale turister i ydersæsonen, hvor der er uudnyttet kapacitet, og at den lokale værdi skabt af gæsterne forøges.

På grundlag af markedsdata, gæsteanalyser, test af koncepter og nyt content skærper projektet fortællingen om oplevelser i spændingsfeltet mellem kultur og natur, og der gennemføres en international markedsføringsindsats målrettet de nye og mest relevante målgrupper.