SOS Limfjorden, Start, Overlevelse og Samarbejde hos turismeerhvervet

Info om indsatsen

  • Startdato

    15. maj 2020
  • Slutdato

    31. december 2022
  • Samlede støtteberettigede projektudgifter (kr.)

    1.866.176
  • Decentrale erhvervsfremmemidler (kr.)

    933.088
  • Geografi

    Nordjylland, Midtjylland
  • Finansiering

    Decentrale erhvervsfremmemidler
  • Indsatsområde

    Turisme
  • Støttemodtagerens navn

    Destination Limfjorden

Projektbeskrivelse

Formålet med projektet er at hjælpe turismevirksomhederne i Destination Limfjorden tilbage på sporet efter COVID-19.

Inden COVID-19 var destinationen og turismevirksomhederne på rette spor, men der er nu behov for en hurtig indsats målrettet virksomhederne, så der bliver skabt gode netværk, tilført nye kompetencer og udviklet relevante oplevelsesprodukter.

Det sker blandt andet ved at kickstarte virksomhederne via nye samarbejder, vejledning og en helhedsorienteret indsats for at tiltrække flere og købestærke turister. Det sker ligeledes ved at facilitere produkt- og oplevelsesudvikling hos erhverv og attraktioner og derigennem videreudvikle og sammenbinde oplevelser med fokus på naturen og de særlige styrkepositioner.

Dette skal gøres med fokus på at øge kvaliteten, forlænge sæsonen og øge turismevirksomhedernes indtjening og ved at styrke turismeaktørernes samarbejde på tværs af destinationen.

Projektets aktiviteter omhandler blandt andet screening af i alt 40 virksomheder, facilitering af workshops med forskellig fokus, herunder en kreativ workshop, hvor der skal udarbejdes en 100 dages plan, en workshop hvor fokus er på information og vejledning om hjælpepakker og finansieringsmuligheder samt en produkt- og forretningsudviklings-workshop.

Der skal ligeledes afholdes fyraftens- og netværksmøder med fokus på vejledning og sparring, samt formidling og kommunikation, herunder udarbejdelse af brandingmateriale for Destination Limfjorden.