Strategic Marketing Alliance - Zealand (SMA-Z)

Info om indsatsen

  • Startdato

    01.08.2023
  • Slutdato

    30.07.2026
  • Samlede støtteberettigede projektudgifter (kr.)

    15.640.000
  • Decentrale erhvervsfremmemidler (kr.)

    7.820.000
  • Geografi

    Hovedstaden, Sjælland
  • Finansiering

    Decentrale erhvervsfremmemidler
  • Indsatsområde

    Turisme
  • Støttemodtagerens navn

    Visit Lolland-Falster A/S

Projektbeskrivelse

Projektet har til formål at styrke turismen på Sjælland og øerne og det strategiske samarbejde mellem de 5 destinationer udenfor København. For at Sjælland og øerne som turismeområde skal stå stærkest muligt når den faste Femern forbindelsen åbner, er det nødvendigt at definere hvordan destinationerne arbejder bedst sammen og hvilke parametre, der skal udvikles for at kunne tiltrække europæiske turister.

Der er især fokus på de tyske turister, eftersom der ses et stort potentiale for grønne idealister og for sæsonforlængelse af turistsæsonen på Sjælland og øerne, hvilket også skaber en bedre udnyttelse af kapaciteten. Udviklingen skal ske på baggrund af strategiske overvejelser mellem destinationerne, ved at styrke det lokale erhverv bl.a. via forretningsudvikling, bæredygtige tiltag og og gennem test af produkter og fortællinger overfor udvalgte målgrupper.