Er du virksomhed?
Få svar på spørgsmål om at deltage i projekter - og find tilbud, råd og vejledning om at drive virksomhed her
Projekterne under de danske Regional- og Socialfondsprogrammer for 2014-2020 er, med undtagelse af projekter, der har fået støtte under fra de særlige REACT-EU-midler, afsluttet. På den baggrund er de...
I 2021 blev Danmarks 13 landsdækkende klynger udpeget, og i 2022 har Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse sammen med Uddannelses- og Forskningsstyrelsen undersøgt, hvordan det er gået med at facilitere o...
Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse skal som en del af sin strategi for 2024-2027 udpege erhvervs- og teknologiområder, der danner grundlag for den offentligt finansierede klyngeindsats. Som en de...
Region Sjælland er – som den eneste danske region – kategoriseret som ”overgangsregion” i EU-regi. Det betyder blandt andet, at Region Sjælland har sin egen økonomiske ramme i EU-programmerne. P...
I 2023 skal Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse udarbejde strategi for den decentrale erhvervsfremme, der skal gælde for perioden 2024-27. Strategien vil blandt andet danne ramme for bestyrelsens u...
Siden 2010 er deltagelsen i offentlig videre- og efteruddannelse faldet blandt ufaglærte og faglærte lønmodtagere i alderen 30-50 år. Det er især brugen af erhvervsrettede kurser, der er faldet, og de...
Siden 2016 er der blevet brugt mere end 500 mio. kr. på eksternt finansierede projekter målrettet øget rekruttering og gennemførsel på erhvervsuddannelserne. I perioden er mere end 200 projekter bleve...
Som følge af COVID19 blev strukturfondsprogrammerne for 2014-2020 udbygget med en REACT-EU-indsats, der skulle bidrage til at afbøde konsekvenserne af pandemien. En del af de danske REACT-EU-midler bl...
Rapporten viser: At Danmark har et omstillingsparat erhvervs- og efter- og videreuddannelsessystem, hvor det er muligt at opfange nye behov for kompetencer, og hvor der sker løbende tilpasninge...
Rapporten ser nærmere på: Hvordan uddannelserne arbejder med den grønne omstilling og med at øge STEM-optaget Hvad de unge tænker om STEM og den grønne omstilling Hvilke muligheder og ...